De voordelen van een klantenportaal

Zit jij te denken aan het implementeren van een klantenportaal? Steeds meer ondernemers maken hier gebruik van, omdat het grote voordelen op kan leveren voor het bedrijf. Echter weet nog niet iedereen wat het precies inhoudt en welke voordelen hier daadwerkelijk bij horen. Voordat je contact opneemt met een professional, zoals bijvoorbeeld HybrIT, moet je dus weten waar je aan toe bent. Want welke voordelen kennen de portalen onder andere? Onderstaande informatie zet een aantal voordelen voor jou op een rij, zodat je binnen een korte tijd zelf kunt profiteren van het portaal en deze in gebruik kunt nemen. 

Klantportaal voor meer gebruiksgemak 

Een klantenportaal kent als eerste voordeel dat er meer gebruiksgemak is. De klanten kunnen namelijk veel zaken zelf regelen in deze digitale omgeving. Zo kunnen ze alle gegevens inzien, waaronder het contract en de persoonlijke gegevens. Deze persoonlijke gegevens kunnen ook altijd gewijzigd worden indien nodig. De persoonlijke omgeving voor de klant bevat namelijk alles wat ervoor nodig is om zelfstandig aan de slag te kunnen en inzicht te krijgen in wat de klant van het bedrijf gevraagd heeft. Dit zorgt er voor jou als ondernemer weer voor dat je minder tijd kwijt bent aan administratieve onderdelen. 

Een nieuw verdienmodel kunnen behalen 

Het klantportaal kent echter nog een groot voordeel. Het zal namelijk een besparing op operationele kosten op gaan leveren. Zo heb je bijvoorbeeld niemand meer nodig die alles gaat regelen met de klanten, waardoor er wellicht ook minder personeel nodig gaat zijn. Daarnaast kun je een inhaalslag maken op andere zaken van de bedrijfsvoering. Je kunt hierdoor ook een geheel nieuw verdienmodel samenstellen. Jouw bedrijf heeft immers weer nieuwe prioriteiten, terwijl je toch altijd voor jouw klanten klaar blijft staan. Het bedrijf gaat daarom weer nieuwe winsten behalen op andere vlakken. 

Iedere dag klaarstaan voor klanten 

Daarbij sta je met het klantenportaal 24 uur per dag, 7 dagen per week voor jouw klanten klaar. De klanten regelen veel zelf, maar kunnen tegelijkertijd ook contact opnemen voor hulp. Zo heb je bijvoorbeeld de chatbox die gedurende de gehele dag beschikbaar is. Klanten kunnen de vragen blijven stellen. Ook kunnen klanten eventueel zelf een afspraak met een van de medewerkers inplannen. Hiervoor heb je een kalender tot jouw beschikking en je zorgt er hiermee voor dat het soepel gaat verlopen. Je kunt jouw klanten altijd van dienst blijven met een simpele aanpassing. 

De implementatie zelf regelen 

Je kunt met een klantenportaal dus altijd meer bieden dan je in eerste instantie gedacht had. Implementeren zal jou vanaf de eerste dag al voordelen op gaan leveren en jouw klanten zullen tevreden terugkijken naar de dienstverlening. Het gebruiksgemak is daarom een grote leidraad en je kunt het beste zo snel mogelijk contact opnemen met een professional die het voor jou kan realiseren. Zorg ervoor dat je hierbij ook al jouw vragen stelt, zodat het geheel duidelijk is en je binnen een korte tijd profiteert. Het portaal groeit dan te allen tijde met jouw bedrijf mee.