Marketingactiviteiten ontwikkelen met een klein budget

Als ondernemer weet je als geen ander wat de kosten zijn voor promotieacties die je ontwikkeld. Dure marketingcampagnes zijn vaak geen optie, maar je wilt wel graag je onderneming onder de aandacht brengen van een groter publiek. Online marketingactiviteiten zijn vaak meer effectief dan je in eerste instantie zou denken.

 

Bepaal je strategie en doelstellinglogo

Voor een effectieve online marketingcampagne is het goed om eerst je doelstelling te bepalen. Wat wil je bereiken met de promotieactie? Online is het tegenwoordig steeds meer interessant voor onderneming om bedrijfsprofielen aan te maken op social media als Twitter, Facebook, Instagram en LinkedIn. Liken, delen en verder delen. Je breidt op deze manier je netwerk snel uit en door regelmatig voor interessante nieuwtjes te zorgen houd je je klanten geïnteresseerd in je onderneming. Door gebruik te maken van een bedrijfsprofiel wordt het ook een stuk eenvoudiger om bijvoorbeeld een prijsvraag en/of een wedstrijd te organiseren. De kosten zijn laag, een bedrijfsprofiel is in de meeste gevallen gratis, en de respons is groot.

 

Waarom kies je voor een online marketingcampagne?

Als je kijkt naar bijvoorbeeld energiebedrijven dan zie je dat het doorgaans alleen de echt grote energieleveranciers zijn die dagelijks de reclameblokken op radio en televisie benutten. De kosten voor deze reclamecampagnes worden door de afnemers van energie betaald. Zakelijke en meer kleine energieleveranciers zoals Gazprom Energy kunnen voor ondernemers een laag energietarief in rekening brengen. Waarom? Je ziet géén dure reclames op televisie, wel online marketingcampagnes die puur gericht zijn op de zakelijke markt. Zakelijke afnemers zijn de doelgroep. Hierdoor worden de overheadkosten laag gehouden en wordt de doelgroep op een effectieve manier aangesproken. Als klant van Gazprom Energy profiteer je hiervan door een lagere maandelijkse energiefactuur. Zo kun je als kleine onderneming op een zeer effectieve wijze én met een klein budget je voordeel doen met online marketingmogelijkheden.